Eğlence sınıfı olarak bu haftaya geçtiğimiz hafta gündemimizde olan yankı meselesi ile başladık. Yankı için 17 metrenin gerekli olduğu bilgisi üzerine kafamız epey karıştı. Evimizde ki odalarda da yankı oluyordu ama 17 metre miydi? Bundan nasıl emin olabiliriz diye düşünürken bazılarımız bunu ölçmeye karar verdi ve önce sınıf içerisinde bu alanı ulmaya çalıştılar. Sınıf yetmeyince bu konu bahçeye taşınmış oldu. Bahçede 17 metreyi bulmak üzere çalışmalara başladık.
17 metreyi bulabilmek için elimizde 150 cm’lik bir mezura vardı. Asıl problem şuydu ki “kaç tane mezuraya ihtiyacımız var?”
Bunun için hemen matematiksel işlemlere başladık.
Sınıfımızda yaşadığımız bazı sorunları çözmek için zaman zaman yöntemler bulmakta sıkıntılar yaşıyorduk. Yine böyle bir zamanda sınıfımızdaki bir sorunu çözmek üzereyken bir çözüm mekanizması yaratmış bulunduk. Bu mekanizma için öncelikle bir fikir kavanozu oluşturduk. 










Sorunlarımızı nasıl çözeceğimizle ilgili belirli bir sistem oluşturduk ve İsim bulduk. Mekanizmamızın adı E.S.Ç.O ( Eğlence Sınıfı Çözüm Odası) olarak belirledik. Şimdi ise logomuz üzerine çalışıyoruz.
Aldığımız kararlarımız çözüm odasında bir tarafsız kişinin ve yazmanında sorun yaşayan kişilerle birlikte çözüm odasında yer almasını kararlaştırdık. Ayrıca çözüm odası çizelgesi ile de haftanın olaylarını, sıklık derecesini ve genel içerikleri takip edebileceğimiz bir sistemin temellerini oluşturduk.
Ses projemizin ise sonuna geldik. Aslıhan ve Bora’nın desteğiyle son hafta seslerimizin görüntüsüne ulaştık. Her birimiz adımızı söylerken nasıl göründüğü üzerine hep tahminler yürütüyorduk ama sesimizin nasıl göründüğünü tam olarak bilmiyorduk. Aslıhan ve bora daha önceki derslerimizde kaydettikleri seslerimizin çıktısını alarak bize getirmişler. Öncelikle bizler hangi çıktının bize ait olduğunu tahmin etmeye çalıştık.
Matematik dersimizde çarpma ile ilgili son çalışmalarımızı yaptık. Eksiklerimiz üzerine yoğunlaşarak yeni haftaya hazırlık yaptık. Gelecek hafta geçeceğimiz bölme işlemi için bölme ve çarpma arasındaki iş birliği üzerine ve bölmenin diğer işlemlerle olan ilişkisi üzerine çalışmalara başladık.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder